Najnoviji trendovi i kretanja u zrakoplovnoj industriji bili su tema međunarodne konferencije „Aviation Business Arena 2017“, održane u Hrvatskoj gospodarskoj komori u Zagrebu, 25. i 26. svibnja. Konferenciju je otvorio pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Jure Šarić.
Domaći i međunarodni stručnjaci raspravljali su o zrakoplovnoj politici Europske unije, strateškim izazovima, razvoji i perspektivi zračnih luka, aviokompanija i pružatelja operativnih usluga u zračnom prometu.
Hrvatska bilježi sve veći porast zračnog prometa, čemu će od ove godine značajno pridonijeti i novootvorena Zračna luka Franjo Tuđman u Zagrebu te novi terminal Zračne luke Dubrovnik, no infrastruktura i dalje nedovoljno prati taj porast broja putnika i zrakoplova, istaknuo je u uvodu direktor Zračne luke Brač i programski direktor konferencije Tonći Peović. Na to se nadovezao predsjednik Uprave Zračne luke Zagreb, Jacques Feron, koji je naglasio važnost nove zračne luke za daljnji razvoj hrvatskog gospodarstva, a i same zrakoplovne industrije.
Direktor HACZ-a Ante Lažeta istaknuo je važnost jasne regulative, ali i upozorio na njezine česte izmjene koje nastoje slijediti i podupirati dinamiku razvoja same industrije.
Direktor HKZP-a Dragan Bilać osvrnuo se na inicijativu Jedinstveno europsko nebo koje donosi obveze za sve članice EU i pružatelje usluga u zračnoj plovidbi, od kojih se traži postizanje visoke razine učinkovitosti u četiri ključna područja: sigurnost, kapaciteti, zaštita okoliša i financijska učinkovitost. Istaknuo je kako je Hrvatska kontrola zračne plovidbe ove godine, zajedno s partnerima BHANSA i SMATSA, dobila nagradu Europske komisije „Jedinstveno europsko nebo 2017“ za multinacionalni projekt „Zračni prostor slobodnih ruta na jugoistočnoj osi“ (South-East Axis Free Route Airspace – SEAFRA).
„Prvi put u Europi uveden je zračni prostor slobodnih ruta na području čak četiri države, u ovom slučaju Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Osim iznimne uštede goriva zrakoplovnim prijevoznicima, omogućili smo i značajno smanjenje emisija štetnih plinova CO2 i NOx. Europska komisija je prepoznala kvalitetu projekta te je SEAFRA projekt bio među 5 nagrađenih među 36 nominiranih. Ovo je već druga godina za redom da je HKZP dobitnik nagrade Europske komisije jer je istu nagradu dobio u za partnerstvo COOPANS za 2016. godinu“, istaknuo je Dragan Bilać.
U kontekstu poslovanja HKZP-a istaknuo je izvrsne rezultate za prošlu godinu jer je, unatoč značajno povećanom zračnom prometu, zabilježeno najmanje kašnjenja dosad te je povećana efikasnost. U posebnom dijelu konferencije objasnio je način upravljanja i financiranje HKZP-a.
Ostatak konferencije bio je podijeljen na panele na kojima se raspravljalo o stanju i izazovima u samoj zrakoplovnoj industriji, posebna pozornost bila posvećena segmentu sigurnosti i tehnološkim izazovima i inovacijama.