Kroz razdoblje od šest mjeseci NAV Portugal bit će „ATM kandidat za člana“, a nakon toga će se dovršiti formalni proces pristupanja COOPANS-u. Za NAV Portugal to nije samo odluka o uvođenju novog ATM sustava, već primarno strateška odluka.
"Strateška odluka o pridruživanju NAV Portugala Udruženju COOPANS pružit će bolju poziciju u suočavanju s tehnološkim i proceduralnim izazovima s kojima se pružatelji usluga susreću preko direktiva, zahtjeva i odluka Jedinstvenog europskog neba, kao i suočavanju sa snažnim i nepredviđenim rastom prometa koji je zadnjih godina zabilježen u FIR-u Lisabon. Istinski vjerujemo da će NAV Portugal pristupanjem COOPANS-u polučiti vrlo pozitivne rezultate u tehnološkom, operativnom i ekonomskom smislu", izjavio je Jorge Ponce Leao, predsjednik Uprave NAV Portugala.
"Ponosni smo i čast nam je da je NAV Portugal odlučio postati član COOPANS-a. Naše udruženje postalo je svojevrstan uzor u europskom zrakoplovstvu, cijene nas zrakoplovni prijevoznici, drugi pružatelji usluga, kao i Europska komisija. Univerzalni nam je cilj proširivati i jačati Udruženje. Vjerujem da je NAV Portugal odličan partner za postizanje tog cilja i radujem se našoj dugoročnoj uspješnoj suradnji", rekao je Thomas Hoffmann, glavni operativni direktor Austro Controla i predsjednik Odbora Udruženja COOPANS.
Udruženje COOPANS vodeći je primjer europskog industrijskog partnerstva među više pružatelja usluga i dobrog poslovnog odnosa sa svojim dobavljačem ATM sustava. članovi Udruženja koriste istu verziju softvera u sedam centara oblasne kontrole zračnog prometa (ACC) kod pet pružatelja usluga. Takvim se pristupom smanjuju troškovi za krajnje korisnike kroz zadržavanje niskih sistemskih troškova, čime se postižu uštede od oko 30% u usporedbi s modelom samostalne nabave.
COOPANS je usklađen sa zahtjevima Jedinstvenog europskog neba i unapređuje harmonizaciju europskih ATM sustava.