Nakon uspješnog uspostavljanja cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja toranjskih, prilaznih i oblasnih kontrolora zračnog prometa, ali i uvođenja novog toranjskog simulatora koji je u potpunosti proizvod domaće pameti neophodan za praktično osposobljavanje, ovih je dana osposobljavanje završio prvi toranjski kontrolor zračnog prometa u potpunosti osposobljen u Hrvatskoj.
Do 2020. svi kontrolori zračnog prometa koji nadziru hrvatsko nebo morali su dio tog zahtjevnog osposobljavanja završiti u europskim organizacijama za osposobljavanje. Samo se zadnji dio osposobljavanja provodio u HKZP-u. Uz značajan trošak, tako organizirano osposobljavanje rezultiralo je i izostankom razvoja domaćih stručnjaka za osposobljavanje.
„Ponosan sam što sam uspješno položio zahtjevne provjere znanja i praktičnih vještina i što ću biti u prilici kontrolirati nebo iznad Splita. Učenje na simulatoru čije su vježbe osmislili kolege kontrolori iz cijele Hrvatske predstavlja visok standard edukacije kakva se provodi u Europi”, izjavio je Ante Olujić, novi kontrolor zračnog prometa koji je za malo više od 15 mjeseci uspješno završio cijelu obuku u Hrvatskoj.
Na novom toranjskom simulatoru u Splitu uskoro započinje osposobljavanje još dodatnih 9 kandidata za toranjske kontrolore zračnog prometa, a s obzirom na visoku kvalitetu edukacije HKZP očekuje visoku prolaznost kao i za prethodnu generaciju.
Osim toranjskih kontrolora zračnog prometa, nakon uspostave cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja HKZP osposobljava i oblasne kontrolore zračnog prometa. U studenom se očekuje početak osposobljavanja prve grupe prilaznih kontrolora zračnog prometa za potrebe HKZP-a. Uz postojeći suvremeni simulator za osposobljavanje oblasnih i prilaznih kontrolora te implementacijom toranjskog simulatora koji su u potpunosti razvili stručnjaci iz HKZP-a u cijelosti su zadovoljeni infrastrukturni zahtjevi za potrebe osposobljavanja kontrolora zračnog prometa.
„Ovo je povijesni trenutak jer smo nakon desetljeća školovanja kontrolora diljem Europe konačno pokazali kako u Hrvatskoj imamo i znanja i tehnologije i kapaciteta da školujemo sami svoje kontrolore zračnog prometa. Bilježimo značajan interes za školovanje kontrolora iz zemalja u regiji u Hrvatskoj i vrlo ćemo brzo pokazati ne samo da možemo školovati vlastite kontrolore već da možemo tu vrijednu uslugu pružati i naplaćivati susjednim zemljama“, izjavio je Vlado Bagarić, direktor HKZP-a.
Uz ulaganje u uspostavljanje cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja kontrolora zračnog prometa u HKZP-u je u 2020. i u prvoj polovici ove godine u nadogradnju raznih sustava i modernizaciju opreme uloženo ukupno preko 117 milijuna kuna. Odgovornim poslovanjem osigurana je stabilnost i visoka razina ulaganja unatoč pandemiji bolesti COVID-19 i značajnom padu zračnog prometa, pa time i prihoda HKZP-a.