Massimo Garbini, direktor upravitelja uvođenja SESAR-a, danas je formalno predao konačnu verziju Programa uvođenja 2015 (Deployment Programme 2015 – DP) na odobrenje Glavnoj upravi za mobilnost i promet Europske unije (DG MOVE). Nakon što bude odobren, taj će program postati sastavnim dijelom poziva na natječaj CEF Transport 2015 koji će se objaviti do kraja ove godine.
DP 2015 utvrđuje „praznine“
DP 2015 također uzima u obzir povratne informacije o verziji dostavljenoj u lipnju, a koje su dobivene od Europske komisije i od dionika. Najvažniji element programa DP 2015 je to što on za svaku od 44 obitelji kojima još nisu dodijeljeni projekti primjene upravljanja zračnim prostorom (Air Traffic Management Implementation Projects) utvrđuje „praznine“ koje trebaju biti popunjene kako bi se Zajednički pilot-projekt (Pilot Common Project – PCP) mogao provesti.
Te „praznine“ dalje se analiziraju na razini aktivnosti relevantnih za poziv na CEF Transport ili natječaj CEF kohezijskog fonda 2015. Neke su praznine kritične za funkcioniranje cijele ATM mreže. Upravo se zato sada pozivaju operativni dionici da se fokusiraju i osiguraju da su upoznati s time što se od njih očekuje da primijene kako bi se uskladili sa PCP-ovima.
Pozivam operativne dionike da usklade svoj plan ulaganja sa DP 2015 kako bi se osigurala uspješna prijava na pozive na natječaj za CEF Transport ili natječaj CEF kohezijskog fonda 2015. Upravitelj uvođenja podržat će sve dionike pri ispunjavanju preostalih praznina te će osigurati da puna primjena PCP-a do 2020. postane realnost, kazao je Garbini.
DP 2015 je prilika za dobivanje sredstava iz CEF-a i kohezijskog fonda
DP 2015 prilika je za dionike da dobiju sredstva iz CEF fonda, a sufinanciranje implementacijskih projekata osigurava INEA. Dionici se mogu prijaviti za CEF financiranje te dobiti do 50% svojeg ulaganja, odnosno čak do 85% u onim slučajevima kada su investicije prihvatljive za kohezijska sredstva. Upravitelj uvođenja SESAR-a je u DP 2015 postavio sve prioritete za pozive na CEF natječaje u 2015. godini. On će voditi sve dionike kroz postupak prijave na način da osigura potrebne alate i podršku.
Pomoću DP 2015, industrija ima jedinstvenu priliku uspostave učinkovitog sustava za upravljanje zračnim prometom pod svojim vlastitim vodstvom. Ovaj Program uvođenja stvoren je kako bi vodio planove ulaganja i civilnih i vojnih pružatelja usluge u zračnoj plovidbi, zračnih luka i zrakoplovnih kompanija, te će Europi osigurati siguran i učinkovit sustav kontinentalnog zračnog prijevoza.