Konferenciju je organizirala Infoarena Grupa u suorganizaciji Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo i Hrvatske kontrole zračne plovidbe, a ispred pokrovitelja otvorio ju je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Izazov za hrvatsku zrakoplovnu industriju, koju čine zračne luke, zrakoplovne kompanije, kontrola zračne plovidbe i agencija za civilno zrakoplovstvo, je prilagodba novim trendovima jer zrakoplovi postaju sve veći, zračne luke trebaju veće kapacitete, a putnik želi više od samog doživljaja u zrakoplovu, kazao je ministar, naglašavajući da je glavni preduvjet pitanje sigurnosti, te da je izrazito ponosan na HKZP i HACZ kao predvodnike u regiji. Na tome kao država trebamo i dalje inzistirati jer jedna kuna uložena u zračni promet generira četiri ili pet puta veći efekt na ukupnu ekonomiju, zaključio je ministar.
Prethodno su uvodne govore održali i Tomislav Gavazzi, osnivač i vlasnik Infoarena Grupe, Darko Prebežac, profesor menadžmenta zračnog prometa i marketinškog menadžmenta u turizmu na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, Dragan Bilać, direktor HKZP-a i Jeffrey Goh, član Uprave Star Alliancea.
Direktor HKZP-a Dragan Bilać rekao je da Jedinstveno europsko nebo donosi obveze za sve članice EU i pružatelje usluga u zračnoj plovidbi, od kojih se traži postizanje visoke razine učinkovitosti u četiri ključna područja: sigurnost, kapaciteti, zaštita okoliša i financijska učinkovitost. U kontekstu poslovanja HKZP-a istaknuo je da je prošle godine ostvareno manje kašnjenja nego godinu ranije uz istu razinu prometa, a povećana je efikasnost. Naglasio je da se HKZP priprema za drugo referentno razdoblje 2015. – 2019., kada će u sva četiri područja učinkovitosti morati pokazati izvrsne rezultate kako bi mogao opstati u tržišnoj utakmici.
Na predavanjima i radionicama sudjelovali su i neki od najistaknutijih imena iz zrakoplovstva, kao što su: generalni direktor Eurocontrola Frank Brenner, direktor tvrtke Aviation Advocacy Andrew Charlton, Patrick Bernard iz Europske komisije, predsjednik ECAC-a Catalin Radu, generalni direktor ENAC-a Alesio Quaranta, te mnogi drugi vodeći ljudi europskog zrakoplovstva.
Za Europsku uniju zračni promet predstavlja izuzetno značajan sektor, koji sudjeluje u stvaranju 5,1 milijuna radnih mjesta, pridonosi s 2,4% europskom BDP-u, te unatoč sve učestalijim ekonomskim krizama očekuje rast od oko 5% godišnje do 2030. godine. Više od 150 redovitih zračnih prijevoznika, mreža od preko 400 zračnih luka i 60 pružatelja usluga u zračnoj plovidbi snaga su koja je prepoznata unutar gospodarstva EU, tako da se velika pozornost posvećuje zajedničkoj politici zračnog prometa EU.
![](/app/uploads/old/novosti/Aviation-Arena-2.jpg)
Na jednom od četiri okrugla stola, pod nazivom Jedinstveno europsko nebo – politička, gospodarska i tehnološka pitanja i izazovi u regiji, obrađene su sljedeće teme:
- Rješenja/odgovori na izazove s kojima se suočava industrija po pitanjima sigurnosti, kapaciteta, zaštite okoliša i troškovne učinkovitosti – inicijativa Jedinstvenog europskog neba (SES, SES II, SES II +).
- Kako uspostaviti ravnotežu između četiri navedena ključna područja?
- U kojoj mjeri su te inicijative uspješne u menadžmentu zračnog prometa?
- Koliko smo postigli u smislu defragmentacije europskog zračnog prostora, poštivanju zadanih vremenskih okvira, povećanju sigurnosnih standarda, učinkovitosti letenja, smanjenju negativnog utjecaja zračnog prometa na okoliš?
- SESAR – trenutni status: koja su tehnološka dostignuća do sada i što su buduće tehnologije koje će omogućiti Jedinstveno europsko nebo?
- Pozitivni i negativni efekti za pružatelje usluga u zračnoj plovidbi i za europske države s implementacijom SES-a.
Nakon prvog dana konferencije, na poziv direktora HKZP-a organiziran je posjet Franka Brennera i Jeffreya Goha podružnici Dubrovnik. Rukovoditelj podružnice Hrvoje Skokadić, u pratnji menadžmenta HKZP-a i predsjednika Nadzornog odbora Darka Prebešca, prezentirao je gostima sve službe podružnice, uključujući i kontrolni toranj.