Konferenciju je organizirala Infoarena Grupa u suorganizaciji Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo i Hrvatske kontrole zračne plovidbe, a ispred pokrovitelja otvorio ju je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Izazov za hrvatsku zrakoplovnu industriju, koju čine zračne luke, zrakoplovne kompanije, kontrola zračne plovidbe i agencija za civilno zrakoplovstvo, je prilagodba novim trendovima jer zrakoplovi postaju sve veći, zračne luke trebaju veće kapacitete, a putnik želi više od samog doživljaja u zrakoplovu, kazao je ministar, naglašavajući da je glavni preduvjet pitanje sigurnosti, te da je izrazito ponosan na HKZP i HACZ kao predvodnike u regiji. Na tome kao država trebamo i dalje inzistirati jer jedna kuna uložena u zračni promet generira četiri ili pet puta veći efekt na ukupnu ekonomiju, zaključio je ministar.
Prethodno su uvodne govore održali i Tomislav Gavazzi, osnivač i vlasnik Infoarena Grupe, Darko Prebežac, profesor menadžmenta zračnog prometa i marketinškog menadžmenta u turizmu na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, Dragan Bilać, direktor HKZP-a i Jeffrey Goh, član Uprave Star Alliancea.
Direktor HKZP-a Dragan Bilać rekao je da Jedinstveno europsko nebo donosi obveze za sve članice EU i pružatelje usluga u zračnoj plovidbi, od kojih se traži postizanje visoke razine učinkovitosti u četiri ključna područja: sigurnost, kapaciteti, zaštita okoliša i financijska učinkovitost. U kontekstu poslovanja HKZP-a istaknuo je da je prošle godine ostvareno manje kašnjenja nego godinu ranije uz istu razinu prometa, a povećana je efikasnost. Naglasio je da se HKZP priprema za drugo referentno razdoblje 2015. – 2019., kada će u sva četiri područja učinkovitosti morati pokazati izvrsne rezultate kako bi mogao opstati u tržišnoj utakmici.
Na predavanjima i radionicama sudjelovali su i neki od najistaknutijih imena iz zrakoplovstva, kao što su: generalni direktor Eurocontrola Frank Brenner, direktor tvrtke Aviation Advocacy Andrew Charlton, Patrick Bernard iz Europske komisije, predsjednik ECAC-a Catalin Radu, generalni direktor ENAC-a Alesio Quaranta, te mnogi drugi vodeći ljudi europskog zrakoplovstva.
Za Europsku uniju zračni promet predstavlja izuzetno značajan sektor, koji sudjeluje u stvaranju 5,1 milijuna radnih mjesta, pridonosi s 2,4% europskom BDP-u, te unatoč sve učestalijim ekonomskim krizama očekuje rast od oko 5% godišnje do 2030. godine. Više od 150 redovitih zračnih prijevoznika, mreža od preko 400 zračnih luka i 60 pružatelja usluga u zračnoj plovidbi snaga su koja je prepoznata unutar gospodarstva EU, tako da se velika pozornost posvećuje zajedničkoj politici zračnog prometa EU.
Na jednom od četiri okrugla stola, pod nazivom Jedinstveno europsko nebo – politička, gospodarska i tehnološka pitanja i izazovi u regiji, obrađene su sljedeće teme:
- Rješenja/odgovori na izazove s kojima se suočava industrija po pitanjima sigurnosti, kapaciteta, zaštite okoliša i troškovne učinkovitosti – inicijativa Jedinstvenog europskog neba (SES, SES II, SES II +).
- Kako uspostaviti ravnotežu između četiri navedena ključna područja?
- U kojoj mjeri su te inicijative uspješne u menadžmentu zračnog prometa?
- Koliko smo postigli u smislu defragmentacije europskog zračnog prostora, poštivanju zadanih vremenskih okvira, povećanju sigurnosnih standarda, učinkovitosti letenja, smanjenju negativnog utjecaja zračnog prometa na okoliš?
- SESAR – trenutni status: koja su tehnološka dostignuća do sada i što su buduće tehnologije koje će omogućiti Jedinstveno europsko nebo?
- Pozitivni i negativni efekti za pružatelje usluga u zračnoj plovidbi i za europske države s implementacijom SES-a.
Nakon prvog dana konferencije, na poziv direktora HKZP-a organiziran je posjet Franka Brennera i Jeffreya Goha podružnici Dubrovnik. Rukovoditelj podružnice Hrvoje Skokadić, u pratnji menadžmenta HKZP-a i predsjednika Nadzornog odbora Darka Prebešca, prezentirao je gostima sve službe podružnice, uključujući i kontrolni toranj.