Prvi zrakoplovni navigacijski postupak u Hrvatskoj koji se temelji na Globalnom navigacijskom satelitskom sustavu (GNSS) i njegovom operativnom poboljšanju s tri geostacionirana satelita nazvana EGNOS (Europski geostacionarni sustav navigacijskog prekrivanja), dobio je od Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo suglasnost za puštanje u operativni rad.
Ovaj projekt predstavlja revolucionarni korak u satelitskoj navigaciji, osobito za aerodrome koji nisu opremljeni navigacijskom opremom za precizne prilaze. Naime, ovaj postupak sadrži tri navigacijske specifikacije i to: APV SBAS (LPV), APV Baro (LNAV/VNAV), te LNAV za Zračnu luku Dubrovnik i predstavlja dopunu konvencionalnim tj. već postojećim prilaznim instrumentalnim procedurama (ILS, Localiser only, te VOR i Locator prilaz za smjer 12).
Prilazni postupak EGNOS SBAS LPV od 29. rujna 2015. proširen je novom navigacijskom uslugom pod nazivom EGNOS LPV 200, što znači da su minimumi za slijetanje isti kao za CAT I ILS. Znamenka 200 označava da visina odluke tijekom prilaza može ići do 200 stopa iznad uzletno-sletne staze, što je ekvivalent minimuma kod CAT I ILS prilaza.
Izradu novog zrakoplovnog navigacijskog postupka u Zračnoj luci Dubrovnik sufinancirala je Europska agencija za globalni navigacijski satelitski sustav (GNSS Space Agency – GSA), s kojom je Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) potpisala tzv. EWA (Egnos Working Agreement), u okviru projekta ACCEPTA, a gotovo polovicu projekta sufinancirali su HKZP, HACZ i Zračna luka Dubrovnik. Za operativnu izradu ovog postupka angažirana je tvrtka Davidson, dok je procjenu sigurnosti napravila konzultantska tvrtka Helios.
U izradi zrakoplovnog postupka i procjene sigurnosti, kao i u provjeri navedenog postupka letenjem, kao ključni subjekt sudjelovali su stručnjaci HKZP-a koji su zaslužni i za uspješnu koordinaciju između navedenih britanskih tvrtki te ostalih zainteresiranih subjekata, prije svega Zračne luke Dubrovnik i HACZ-a.
Navedeni zrakoplovni postupak bit će publiciran u Zborniku zrakoplovnih informacija RH s predviđenim datumom stupanja na snagu 10.12.2015.
U narednom razdoblju (najvećem dijelom krajem 2015. i tijekom 2016.), sve zračne luke u Hrvatskoj dobit će zrakoplovne navigacijske postupke temeljene na GNSS-u, što je i obveza prema rezoluciji Generalne skupštine ICAO-a broj 37-11.
Kao i većina mrežnih stranica Hrvatska kontrola zračne plovidbe koristi kolačiće. Naše mrežne stranice koriste kolačiće da bismo vam ponudili prilagođeno iskustvo u budućnosti, razumijevanje i sjećanje na Vaše određene postavke pregledavanja i u marketinške svrhe. Koriste se za omogućavanje rada naših mrežnih stranica i pomažu nam razumjeti koje su informacije najkorisnije za posjetitelje.
Više informacija o kolačićima potražite ovdje.