Rekordan broj od 2511 letova zrakoplova, od čega najviše preleta, zabilježen je jučer u zračnom prostoru pod nadležnošću Hrvatske kontrole zračne plovidbe, što je najbolji ostvareni rezultat od samostalnosti Republike Hrvatske.
Od 2511 zrakoplovnih operacija u jednom danu, u subotu, 10. kolovoza 2013. bilo je 1939 preleta, a ostalo su bila polijetanja i slijetanja zrakoplova na hrvatske zračne luke. Usporedbe radi, u 2011. godini najveći broj letova zrakoplova u jednom danu bio je 2336, a u 2012. godini 2504.
Potrebno je istaknuti da su ostvarena kašnjenja zrakoplova uslijed usluga kontrole zračnog prometa znatno smanjena u odnosu na dvije prethodne godine. Primjerice, u prvih 6 mjeseci ove godine zabilježeno je oko 14.000 minuta kašnjenja, dok je u istom razdoblju prethodne godine ostvareno oko 37.700 minuta, odnosno po svakom letu 10,2 sekunde u 2012., a ove godine svega 4,2 sekunde po letu.
Ovi rezultati ohrabruju jer su na zahtjevnom europskom tržištu usluga u zračnoj plovidbi kapacitet i minute kašnjenja važan pokazatelj uspješnosti. Ostala područja uspješnosti su sigurnost zračnog prometa, zaštita okoliša i učinkovitost upravljanja troškovima. Primjerice, HKZP je u suradnji sa susjedima ove godine uspostavio mrežu direktnih ruta, čime se zračnim prijevoznicima godišnje ostvaruje ušteda od oko 1900 tona goriva.
Veći promet omogućuje bolje prihode i ostvarenje plana kako bi na kraju godine prihodi bili jednaki ostvarenim troškovima, sve u skladu sa specifičnim Načelima Europske organizacije za sigurnost zračne plovidbe (Eurocontrola) i s EU regulativom. Najveći dio prihoda HKZP ostvaruje naplatom usluga kontrole zračnog prometa zrakoplovima u preletu te manjim dijelom zrakoplovima koji slijeću na hrvatske aerodrome. Od toga HKZP oko 95 posto usluga pruža stranim zračnim prijevoznicima.
Cijena preleta se jednom godišnje utvrđuje u Bruxellesu u konzultacijama s korisnicima usluga (zračnim prijevoznicima), Eurocontrolom, Europskom komisijom i drugim zainteresiranim subjektima. U Funkcionalnom bloku zračnog prostora središnje Europe (FAB CE), u Hrvatskoj je niža cijena preleta u odnosu na ostalih šest država u tom bloku, što HKZP-u omogućuje bolju konkurentnost u tržišnom okruženju Jedinstvenog europskog neba u kojem za sve pružatelje usluga u EU vrijede ista pravila.