Uvođenje najnovije verzije softvera COOPANS-a usklađene s međunarodnim standardima u centrima kontrole zračnog prometa u Beču i Kopenhagenu predstavlja još jedan važni korak prema harmonizaciji kontrole zračnog prometa u Europi. Od sedam centara u pet zemalja, oni će prvi imati potpuno usklađenu verziju COOPANS-a prije završetka 2014.
Austro Control i Naviair, kao partneri u COOPANS udruženju, uspješno su nadogradili tehničke sustave u centrima u Beču i Kopenhagenu, dok će tri ostala pružatelja usluga, IAA, LFV i HKZP, prijeći na istu verziju softvera u 2014. i tada će se isti operativni softver, koji se temelji na Thalesovom sustavu TopSky ATC, koristiti u sedam centara. To je jedinstveni korak naprijed u razvoju kontrole zračnog prometa u Europi, u kojoj su se 63 centra do sada razvijala samostalno s prilagođenim, ali različitim sustavima. Pet članova COOPANS-a predvodi proces harmonizacije uvođenjem usklađenih sustava u svojih sedam centara.
Uvođenje ove verzije u operativni rad u centrima u Beču i Kopenhagenu provedeno je bez kašnjenja ili drugih zastoja u zračnom prometu. Prema planu, centri u Zagrebu, Shannonu, Dublinu, Malm?u i Stockholmu uvest će nadogradnju tijekom prve polovine 2014. bez utjecaja na njihov rad.
Nakon toga će se sve buduće nadogradnje aktivirati paralelno u svih sedam centara kako bi se održala postignuta harmonizacija.
COOPANS udruženje osnovali su 2006. partneri IAA (Irska), LFV (Švedska) i Naviair (Danska) s Thalesom kao proizvođačem, a pridružili su im se Austro Control 2010. i HKZP 2011.
Partneri ovim udruživanjem očekuju smanjenje troškova razvoja za 30%, a u usporedbi s troškovima pojedinačnog razvoja tehnologije COOPANS partneri ostvaruju i dodatne uštede zbog smanjenja operativnih troškova kroz zajedničke radne koncepte i ostala operativna poboljšanja koja se temelje na usklađenoj radnoj platformi.
Osim ušteda, COOPANS ispunjava cilj EU vezan uz harmonizaciju sustava upravljanja zračnim prometom u Europi. Partnerstvo u COOPANS-u tako pomaže kompanijama u pravovremenom ispunjavanju šireg raspona sadašnjih i budućih pravnih zahtjeva EU, uključujući i uspješnost poslovanja, kao i razvoju u skladu sa SESAR-om. COOPANS također podupire industriju i zahtjeve ICAO-a.
Nadalje, usklađeni sustav u sedam centara pridonosi klimatskim i ekološkim poboljšanjima, budući da harmonizacija olakšava provedbu aktivnosti u cilju povećanja učinkovitosti leta, odnosno skraćivanja udaljenosti i trajanja leta. Time se ujedno smanjuje potrošnja goriva i emisija stakleničkih plinova, a primjer za to je uvođenje zračnog prostora slobodnih ruta.