HKZP na Svjetskom ATM kongresu u Madridu

7. ožujka 2018.
Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) predstavlja se i ove godine kao izlagač na Svjetskom kongresu industrije upravljanja zračnim prometom (World Air Traffic Management Congress) koji je jučer otvoren u Madridu i traje do 8. ožujka 2018.
 
Na vlastitom štandu HKZP predstavlja AMC portal, centralizirani web-alat za informiranje o trenutačnom statusu, ali i o planiranim aktivnostima u zračnom prostoru. Portal omogućuje registriranim korisnicima rezervacije u zračnom prostoru, kao i interaktivnu komunikaciju s nacionalnom organizacijom za ASM (airspace management), čime  im se olakšava planiranje vlastitih aktivnosti, a time i povećava sigurnost svih korisnika informiranjem u realnom vremenu.
 
Također, predstavljen je i sustav informiranja za operativno osoblje CroVIBE, interna bežična aplikacija i mreža koja omogućuje brži i lakši pristup informacijama kontrolorima zračnog prometa.
 
Inače, na sajmu u Madridu HKZP se prezentira i na štandu COOPANS udruženja koje je vodeći primjer industrijskog partnerstva u Europi i suradnje između pet pružatelja usluga u zračnoj plovidbi iz Irske, Danske, Švedske, Austrije i Hrvatske. I ove godine na tom je štandu smješten i simulator s prikazom operativnog sustava za upravljanje zračnim prometom (ATM sustav) koji je harmoniziran između svih COOPANS članica. Naime, s tvrtkom Thales kao odabranim proizvođačem članice COOPANS-a su implementirale isti softver u 7 centara oblasne kontrole (Zagreb, Beč, Kopenhagen, Stockholm, Malmö, Dublin i Shannon), pa COOPANS partneri danas rade na jedinstvenom ATM sustavu, što je jedini slučaj u Europi. 
 
Na sajmu je danas prezentiran i projekt uspostave zračnog prostora slobodnih ruta pod nazivom Inicijativa za zajedničko jugoistočno nebo (SECSI) koji je pušten u operativnu uporabu 1. veljače. Korisnicima zračnog prostora pruža mogućnost korištenja najkraćih ruta iz središnje ka jugoistočnoj Europi, tj. po Jugoistočnoj prometnoj osi, čime pridonosi zaštiti okoliša kroz smanjenje potrošnje goriva i emisije stakleničkih plinova uz skraćivanje trajanja putovanja. Riječ je o projektu nastalom suradnjom pet pružatelja usluga u zračnoj plovidbi iz Austrije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, te Srbije i Crne Gore.