Kompanija
Sigurnost i sustavi upravljanja

Sigurnost, kvaliteta i briga o okolišu jamstvo su pružanja naših usluga.

Upravljački sustavi
Sigurnost je bit našeg postojanja i posvećujemo joj posebnu pažnju. Implementirali smo koncept integriranog sustava upravljanja s naglaskom na sigurnost, kvalitetu i brigu o okolišu, čime se omogućuje procesni pristup u svakodnevnom radu u skladu s visokim međunarodnim standardima i zahtjevima regulative.
Sustavi upravljanja preduvjet su za učinkovito pružanje usluga i kvalitetno upravljanje poslovnim procesima. Osim sustava upravljanja sigurnošću, koji je od iznimne važnosti, uspostavili smo i primjenjujemo sustav upravljanja kvalitetom sukladan zahtjevima međunarodnog standarda ISO 9001, sustav upravljanja okolišem sukladan zahtjevima međunarodnog standarda ISO 14001, sustav upravljanja zaštitom zdravlja i sigurnošću na radu sukladan zahtjevima međunarodnog standarda ISO 45001 te sustav upravljanja zaštitom.
Sigurnost
U svom poslovanju najveću važnost pridajemo sigurnosti zračnog prometa kojom upravljamo kroz sustav upravljanja sigurnošću (SMS). Sustav uključuje sljedeće osnovne aktivnosti u cilju stalnog podizanja razine sigurnosti:
- prikupljanje i analizu događaja povezanih sa sigurnošću
- prepoznavanje opasnosti i procjenu rizika
- interne preglede stanja sigurnosti.
Povjerenstvo za sigurnost najviše je tijelo koje razmatra i donosi odluke koje se odnose na sigurnost i SMS u skladu s Politikom sigurnosti i Kulturom pravičnosti. U sastavu su Povjerenstva svi izvršni direktori i rukovoditelj Ureda za sigurnost i sustave upravljanja.
U području SMS-a primjenjujemo standarde i zahtjeve zakonodavnog okvira Jedinstvenog europskog neba koristeći Provedbenu uredbu Komisije (EU) 2017/373 kao glavni referentni dokument. Istovremeno zadovoljavamo sve međunarodne i nacionalne propise. Rezultati analiza udovoljavanja sigurnosnim standardima SMS-a u zadnjih nekoliko godina pokazuju naš stalan napredak, što je odraz nastojanja unaprjeđivanja SMS-a i postizanja što veće razine sigurnosti zračnog prometa.
Kvaliteta
Uspostavili smo i dokumentirali te primjenjujemo i održavamo sustav upravljanja kvalitetom (QMS) , za koji posjedujemo certifikat u skladu sa zahtjevima međunarodne norme ISO 9001:2015.
Uprava zadanom Politikom kvalitete osigurava utvrđivanje i ispunjavanje zahtjeva korisnika s ciljem povećanja njihovog zadovoljstva.
Kvaliteta naših usluga zajamčena je cjelovitim sustavom upravljanja koji se periodično ispituje i ocjenjuje u cilju prosudbe njegove trajne primjerenosti, prikladnosti i učinkovitosti.
Okoliš
Prepoznajemo važnost zaštite okoliša te pružanjem sigurnih i kvalitetnih usluga u zračnoj plovidbi nastojimo osigurati smanjenje negativnih učinaka na okoliš. Pri tome se vodimo zakonskim odredbama i međunarodnim smjernicama.
Osnovni ciljevi zaštite okoliša u zračnoj plovidbi odnose se na smanjenje:
- broja ljudi pod utjecajem buke kao posljedice zrakoplovnih operacija
- utjecaja zrakoplovnih emisija na razinu lokalnog onečišćenja
- utjecaja zrakoplovstva na emisije stakleničkih plinova i klimatske promjene.
Naš sustav upravljanja okolišem (EMS) obuhvaća i aspekte okoliša. Za njega posjedujemo certifikat ISO 14001:2015, a definirali smo i Politiku upravljanja okolišem, čime se osigurava prepoznavanje i upravljanje rizicima vezanim uz okoliš na sustavan način.
Zaštita
Sustavom upravljanja zaštitom (SecMS) brinemo o zaštiti zaposlenika i drugih osoba koje borave u službenim prostorijama, zaštiti objekata, tehničkih uređaja i opreme radi sprječavanja protuzakonitog ometanja pružanja usluga. Također, brinemo o zaštiti poslovnih podataka koje primamo, proizvodimo ili na drugi način koristimo tako da pristup tim podacima ograničavamo samo na ovlaštene osobe i institucije.
Naš SecMS osigurava potporu zaštiti zračnog prostora i zaštiti aerodroma sukladno Nacionalnom programu zaštite civilnog zračnog prometa te se koristi u izradi planova za kontinuirano poslovanje, odnosno pružanje usluga te za poslovni oporavak. Cilj je sustava djelovati preventivno i u skladu s Politikom zaštite, pri čemu uvedene mjere ne smiju usporavati ili na drugi način štetiti našim temeljnim poslovnim procesima.
Zaštita zdravlja i sigurnost na radu
U skladu s propisanom Politikom primjenjujemo sustav upravljanja zaštitom zdravlja i sigurnošću na radu (OHS) po standardu ISO 45001:2018 u sklopu strategije upravljanja rizicima u smislu zaštite osoblja i imovine te usuglašavanja s mogućim zakonodavnim promjenama.
Certifikat ISO 45001:2018 promiče sigurnu i zdravu radnu okolinu kroz okvir za sustavno utvrđivanje i procjenu svih zdravstvenih i sigurnosnih rizika i prilika. Također, promiče smanjenje potencijalnog rizika od nezgoda, usklađivanje sa zakonskim propisima te poboljšanje cjelokupnog poslovanja.
Integrirano upravljanje rizicima
Uspostavili smo sustav integriranog upravljanja rizicima (Enterprise Risk Management – ERM) sukladno međunarodno priznatoj i znanstveno utemeljenoj metodologiji i standardima te donijeli Politiku integriranog upravljanja rizicima.
ERM je važan strateški alat u postizanju temeljnih ciljeva poslovanja i osiguravanju dugoročne održivosti organizacije u svim aspektima djelovanja.
Metodološki okvir izgradnje i implementacije sustava ERM-a uključuje analizu okruženja i poslovanja poduzeća, određivanje poslovnih ciljeva te utvrđivanje i procjenu rizika. Također uključuje i analizu utjecaja na ciljeve, izgradnju registra rizika, mjere upravljanja rizicima, nadzor, komunikaciju i izvještavanje te kontinuirano praćenje i revidiranje procesa.
Registrom i mapom strateških rizika aktivno upravljamo utvrđenim izvorima i definiranim mjerama za ublažavanje posljedica vjerojatnosti nastupanja pojedinog neželjenog događaja i njegove ozbiljnosti.
Praćenje usklađenosti poslovanja
Uspostavili smo funkciju praćenja usklađenosti sukladno zahtjevima Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/373 i Odluci o obvezi uvođenja funkcije praćenja usklađenosti poslovanja u pravnim osobama u većinskom državnom vlasništvu.
Funkcija omogućuje odgovorno i sustavno nadziranje naše usklađenosti s primjenjivom nacionalnom i međunarodnom regulativom, standardima i smjernicama. Pruža informacije i prati sukladnost prema novim primjenjivim propisima sukladno područjima primjene (usluge, funkcije, procesi).
Kreirana je e-adresa za distribuciju primjenjivih regulatornih zahtjeva i podnošenje pitanja vezanih uz način implementacije i tumačenje propisa. Adresa služi i za obavještavanje o promjenama važećih propisa u nadležnosti naših zaposlenika ili korisnika, uključujući i saznanja o potencijalnim nesukladnostima i pritužbe korisnika.